روغن درخت چای چیست ، چگونه کار میکند ، نکات آن
نوشته شده توسط : سعید

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای از برگهای درخت چای گرفته می شود. این درخت چای توسط دریانوردان قرن هجدهم نامگذاری شد ، آنها از برگهای درختی که در سواحل باتلاقی جنوب شرقی استرالیا رشد می کرد ، چای بوی جوز هندی درست می کردند. درخت چای را با گیاه چای معمولی غیرمرتبط که برای تهیه چای های سیاه و سبز استفاده می شود اشتباه نگیرید.

 

 

روغن درخت چای دراثر عفونت هایی مانند آکنه ، عفونت های قارچی ناخن ( اونیکومایکوزیس ) ، شپش ، گال ، پای ورزشکار و کرم حلقوی به پوست زده می شود . همچنین به عنوان ضد عفونی کننده موضعی برای بریدگی و خراش پوست ، برای سوختگی ، گزش و نیش حشرات ، جوش ، عفونت های واژن ، بواسیر ، تب مکرر ، دندان درد ، عفونت های دهان و بینی ، گلودرد و گوش استفاده می شود.عفونت ها روغن درخت چای برای جلوگیری و درمان عفونت توسط برخی از باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها و بثورات پوستی در اثر تماس با نیکل استفاده می شود . همچنین برای از بین بردن موهای زائد بدن ( هیرسوتیسم ) در زنان روی پوست قرار می گیرد. روی پلک ها برای عفونت کنه در پایه پلک ها استفاده می شود. در مو از آن برای شوره سر استفاده می شود . در دهان از آن برای پلاک و بیماری های لثه و همچنین بوی بد دهان استفاده می شود. برخی از افراد برای درمان سرفه ، گرفتگی برونش و التهاب ریوی آن را به آب حمام اضافه می کنند .

 

 
Big picture
 

خواص روغن درخت چای

  • آکنه خفیف تا متوسط . به نظر می رسد استفاده از ژل روغن درخت چای 5٪ به اندازه 5٪ بنزوئیل پراکسید ( اکسی -5 ، بنزاک AC و سایر موارد) برای درمان آکنه موثر باشد. روغن درخت چای ممکن است کندتر از بنزوئیل پراکسید عمل کند ، اما به نظر می رسد کمتر تحریک کننده پوست صورت است. وقتی روغن درخت چای دو بار در روز و به مدت 45 روز استفاده می شود ، علائم آکنه از جمله شدت آکنه را کاهش می دهد. اما روغن درخت چای ممکن است نسبت به محصول دیگری که با تخمیر نوعی سرو با پروبیوتیک لاکتوباسیلوس تهیه می شود ، اثر کمتری داشته باشد .
  • آلوده شدن مژه به نوعی کنه (دمودیکوز چشمی) . تعدادی از مطالعات اولیه نشان می دهد که که روغن درخت چای ممکن است درمان این مشترک پلک عفونت و کاهش علائم مربوط، از جمله چشم التهاب و از دست دادن بینایی.

 

عفونت های قارچی ناخن ها (اونیكومایكوز) . استفاده از محلول روغن درخت چای 100٪ دو بار در روز و به مدت 6 ماه می تواند عفونت قارچی ناخن انگشتان پا را در حدود 18٪ افرادی که آن را امتحان می کنند ، درمان کند. همچنین می تواند باعث بهبود ظاهر و علائم ناخن در حدود 56٪ بیماران پس از 3 ماه و 60٪ بیماران بعد از 6 ماه درمان شود. به نظر می رسد قابل مقایسه با دو بار استفاده روزانه از محلول کلوتریمازول 1٪ (Fungoid ، Lotrimin ، Lotrimin AF) است. به نظر نمی رسد غلظت های کمتر روغن درخت چای آنچنان م effectiveثر باشد. به عنوان مثال ، برخی شواهد نشان می دهد که یک کرم روغن درخت چای 5٪ که روزانه 3 بار به مدت 2 ماه استفاده می شود هیچ فایده ای ندارد.

 

پای ورزشکار (tinea pedis) . استفاده موضعی از یک کرم روغن درخت چای 10٪ در مورد و همچنین کرم تولنفتات 1٪ (Genaspor ، Tinactin ، Ting و غیره) برای تسکین علائم پای ورزشکار ، از جمله جرم گیری ، التهاب ، خارش و سوزش م worksثر است . با این حال به نظر نمی رسد کرم روغن درخت چای 10٪ عفونت را درمان کند. با این حال ، به نظر می رسد استفاده از محلول روغن درخت چای قوی تر (25٪ یا 50٪) هم علائم را تسکین می دهد و هم عفونت را در نیمی از افرادی که به مدت 4 هفته آن را امتحان می کنند ، پاک می کند. با این حال ، به نظر نمی رسد 25٪ یا 50٪ روغن درخت چای برای بهبود عفونت به اندازه داروهایی مانند کلوتریمازول یا تربینافین موثر باشد.

 
Big picture
 

شواهد کافی برای ارزیابی اثربخشی برای ...

عفونت باکتریایی واژن (واژینوز باکتریایی) . تحقیقات اولیه نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است به نفع افراد مبتلا به واژینوز باکتریایی باشد.

 

شوره سر . تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از شامپوی روغن درخت چای 5٪ به مدت سه هفته در روز و به مدت چهار هفته ضایعات پوست سر ، خارش پوست سر و چربی را در افراد مبتلا به شوره سر کاهش می دهد.

 

پلاک دندان . نتایج حاصل از تحقیق در مورد بررسی اثرات روغن درخت چای بر پلاک دندان متناقض است. برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که مسواک زدن دندان ها با ژل روغن درخت چای 5/2٪ دو بار در روز و به مدت 8 هفته خونریزی لثه را کاهش می دهد اما پلاک را در افرادی که التهاب لثه ناشی از پلاک دارند ، کاهش می دهد . همچنین استفاده از دهانشویه حاوی روغن درخت چای پس از تمیزکاری حرفه ای دندان ها به نظر نمی رسد که باعث کاهش تشکیل پلاک شود. با این وجود به نظر می رسد شستشو با یک محصول خاص (Tebodont) حاوی روغن درخت چای و ماده شیمیایی به نام زایلیتول باعث کاهش پلاک می شود. همچنین به نظر می رسد شستشو با محصول دیگری که حاوی روغن درخت چای ، میخک و ریحان است باعث کاهش پلاک می شود.

 

التهاب لثه . نتایج حاصل از تحقیق در مورد بررسی اثرات روغن درخت چای بر روی التهاب لثه متناقض است. برخی تحقیقات نشان می دهد که اوایل مسواک زدن با یک ژل روغن درخت چای 2.5٪ دو بار در روز به مدت هشت هفته باعث کاهش خونریزی لثه اما آدامس کلی را بهبود نمی بخشد سلامت در افرادی که التهاب لثه پلاک ایجاد می شود. با این حال به نظر می رسد شستشو با یک محصول خاص (Tebodont) حاوی روغن درخت چای و ماده شیمیایی به نام زایلیتول باعث کاهش التهاب لثه می شود. همچنین به نظر می رسد شستشو با محصول دیگری که حاوی روغن درخت چای ، میخک و ریحان است ، التهاب لثه را کاهش می دهد.

 

بوی بد دهان . تحقیقات اولیه نشان می دهد که افزودن روغن درخت چای به مخلوط اسانس حاوی روغن نعناع و لیمو می تواند بوی بد دهان را کاهش دهد ، در صورت استفاده به عنوان بخشی از تمیز کردن دهانی 3 دقیقه ای .

 

هموروئید . برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از ژل حاوی روغن درخت چای ، اسید هیالورونیک و متیل سولفونیل متان علائم بواسیر را از جمله درد ، التهاب و خارش در کودکان کاهش می دهد .

 

زخم های سرد (تبخال لب) . تحقیقات تاکنون حاکی از آن است که استفاده از 6٪ ژل روغن درخت چای در روز 5 بار باعث بهبودی زخم های سرد نمی شود.

 

موهای زائد بدن در زنان (هیرسوتیسم) . تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از اسپری حاوی روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای دو بار در روز و به مدت 3 ماه رشد مو را در بعضی از مناطق در زنان مبتلا به هیرسوتیسم کمی کاهش می دهد.

 

شپش . تحقیقات اولیه نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است شپش ها را دفع کند. همچنین استفاده از ترکیبی از روغن اسطوخودوس و درخت چای باعث از بین رفتن تخمهای شپش و کاهش تعداد شپشهای زنده می شود. مشخص نیست که این عوارض فقط به دلیل روغن درخت چای یا ترکیب اسطوخودوس و روغن درخت چای است.

 

عفونت استافیلوکوکوس اورئوس (MRSA) مقاوم به متی سیلین . شواهد در مورد اثرات روغن درخت چای بر روی عفونت MRSA مشخص نیست. به نظر نمی رسد وقتی فقط با درمان استاندارد MRSA مقایسه می شود ، افزودن روغن درخت چای باعث بهبود ترشحات کلی MRSA یا جلوگیری از عفونت می شود. همچنین ، به نظر نمی رسد استفاده از محلول روغن درخت چای هنگام تمیز کردن زخم ها باعث بهبود ترشح MRSA شود. با این حال ، یک مطالعه اولیه نشان می دهد که استفاده از پماد بینی روغن چای 4٪ به علاوه شستشوی بدن روغن روغن چای 5٪ همراه با سایر درمان های استاندارد ممکن است فواید کمی داشته باشد. به نظر نمی رسد روغن درخت چای از ابتلا به MRSA جلوگیری کند.

 

واکنش های آلرژیک پوستی به نیکل . تحقیقات اولیه نشان می دهد که روغن درخت چای رقیق نشده ممکن است باعث کاهش ناحیه و قرمزی واکنش های پوستی در افرادی شود که به تماس با نیکل حساسیت دارند. همچنین برخی شواهد اولیه نشان می دهد که استفاده از روغن درخت چای رقیق شده روی پوست قبل از قرار گرفتن در معرض نیکل ، واکنش های پوستی را در افراد حساس به نیکل کاهش می دهد.

 

عفونت مخمر در دهان و گلو (برفک ؛ همچنین به نام کاندیدیازیس حفره حلقی شناخته می شود) . از آنجا که افراد مبتلا به ایدز سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، گاهی اوقات با عفونت های "فرصت طلب" مانند برفک کاهش می یابد . برخی شواهد نشان می دهد که روغن درخت چای در بیماران مبتلا به HIV / AIDS که برفک آنها به داروهای ضد قارچ معمول مانند فلوکونازول پاسخ نمی دهد ، مفید است . به نظر می رسد که تعویض و دفع محلول روغن درخت چای به مدت 2-4 هفته باعث بهبود علائم می شود. همچنین شواهد اولیه وجود دارد که استفاده از روغن درخت چای به عنوان بخشی از مخلوط روغن ضروری ممکن است باعث بهبود راحتی دهان در سرطان شودبیماران. با این حال ، افزودن 1 میلی لیتر روغن درخت چای به یک درمان استاندارد با نرم کننده ، عفونت و التهاب را در افرادی که دندان مصنوعی دارند کاهش نمی دهد.

 

عفونت پوستی ناشی از ویروس خاصی . تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از ترکیبی از روغن درخت چای و ید روی پوست کودکان به مدت 30 روز به پاک شدن برجستگی های پوستی ناشی از ویروس poxvirus کمک می کند تا فقط روغن درخت چای یا ید به تنهایی.

 

عفونت واژن به نام تریکومونیازیس . تحقیقات اولیه نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است برای افرادی که نوعی عفونت واژن به نام تریکومونیاز دارند مفید باشد.

 

عفونت واژن به نام کاندیدیازیس واژن . تحقیقات اولیه نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است برای افراد مبتلا به نوعی عفونت واژن به نام کاندیدیازیس واژن مفید باشد.

 

ازدحام .

 

سرفه .

 

عفونت گوش .

 

جلوگیری از عفونت در محل بریدگی ،

 

خراش ،

 

سوختگی ،

 

گزش و نیش حشرات و جوش .

 

عفونت قارچی .

 

گال .

 

گلو درد .

 

دیگر شرایط .

 

برای ارزیابی روغن درخت چای برای این موارد ، شواهد بیشتری لازم است.

 

لینک منبع: smore.com





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: